Meta Description: Główny czynnik rankingowy w SEO

Opis meta to fragment tekstu, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, gdy strona zostanie zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w SEO, ponieważ jest to pierwsza rzecz, jaką widzą użytkownicy przeglądający Twoją stronę w wyszukiwarce internetowej. Opis meta nie tylko daje użytkownikom pojęcie o czym jest Twoja strona, ale także pomaga Ci wyróżnić się spośród innych stron co ma również bardzo pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Jak więc napisać świetny metaopis? Postępuj zgodnie z poniższym przewodnikiem krok po kroku, aby zoptymalizować opisy meta i wyróżnić je w wynikach wyszukiwania.

Spraw, aby Twoja strona była łatwa do czytania

Wyszukiwarki biorą pod uwagę czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie, jako czynnik rankingowy. Dlatego jeśli ludzie nie pozostają na stronie przez dłuższy czas, tracisz na ruchu. Aby strona była łatwa do czytania, należy unikać długich bloków tekstu i stosować podtytuły oraz wypunktowania. Używaj krótkich zdań, aby czytelnicy mogli łatwo zrozumieć, co chcesz im przekazać. Jeśli masz dłuższy artykuł, nie umieszczaj go w jednym, długim bloku tekstu. Rozbij go za pomocą podtytułów i wypunktowań. Pamiętaj, aby Twoja strona była łatwa do czytania dla ludzi i robotów. W podtytułach i wypunktowaniach używaj słów kluczowych, ale nie przesadzaj z ich ilością.

Uwzględnij najważniejsze słowa kluczowe i zapewnij sobie wysokie pozycjonowanie

Meta opisy to świetne miejsca na umieszczenie najważniejszych słów kluczowych. Jeśli chcesz zdobyć pozycję na konkretne słowo kluczowe, to umieszczenie go w metaopisie ma sens. Nie należy jednak przesadzać i umieszczać zbyt wielu słów kluczowych. W rzeczywistości Google może Cię za to ukarać. Zamiast tego używaj w opisie meta słów kluczowych o długim ogonie. Słowa kluczowe o długim ogonie to krótkie frazy, które zawierają więcej niż jedno słowo. Są one zazwyczaj bardziej specyficzne i łatwiejsze do wypozycjonowania niż pojedyncze słowa kluczowe. Dlatego w dłuższej perspektywie są one lepsze.

Napisz zdanie, na które można kliknąć

Najlepszym sposobem na napisanie świetnego meta opisu jest napisanie klikalnego zdania. Oznacza to, że Twój metaopis jest jak nagłówek. Przyciąga czytelnika i sprawia, że chce on kliknąć na Twój artykuł. Jeśli uda Ci się napisać meta opis, który brzmi interesująco i sprawia, że ludzie chcą w niego kliknąć, to znaczy, że wykonałeś swoją pracę. Po kliknięciu na artykuł, łatwiej jest zachęcić ich do pozostania na stronie i łatwiej jest przekształcić ich w klientów.

Nie przesadzaj z optymalizacją HTML

Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję na więcej słów kluczowych, kuszące jest dodanie jak największej liczby słów kluczowych w opisach meta. Jednak nie powinieneś tego robić. Powodem tego jest to, że wyszukiwarki widzą, kiedy próbujesz nadmiernie zoptymalizować opisy meta. Jeśli zobaczą zbyt wiele słów kluczowych w opisie meta, oznaczą witrynę jako spam. Może to spowodować nałożenie kary lub spadek pozycji strony w rankingu. Opisy meta powinny być jak najbardziej naturalne. Nie dodawaj niepotrzebnych słów kluczowych tylko po to, aby podnieść swój ranking. Sprawi to, że będziesz wyglądać na zdesperowanego. Jeśli zastosujesz się do wszystkich powyższych wskazówek i napiszesz atrakcyjny meta opis, zajmiesz wyższą pozycję w rankingu niż wszyscy inni.